سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۴۱:۰۵

قرارداد ساخت دو فروند شناور پشتیبان صیادی منعقد شد

باشگاه خبری فراساحل: برای اولین‌بار در کشور قرارداد ساخت دو فروند شناور پشتیبان صیادی به ارزش 24 میلیارد تومان با استفاده از منابع مالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منعقد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت مارین نیوز، دبیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خلا این قبیل شناورها در بخش شیلات به شدت احساس می‌شد، یادآور شد: قرارداد مربوط به ساخت این شناورها هر کدام به ارزش 12 میلیارد تومان بین بانک عامل و سرمایه‌گذار تنظیم شده و برای اولین‌بار در ساخت آنها از توانمندی شرکت‌های کشتی‌سازی داخل استفاده خواهد شد. محسن علی گلشنی در ادامه افزود: شناورهای پشتیبان که در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند فعالیت صیادی ندارند بلکه با استفاده از مخازن بزرگی که در اختیار دارند آب، آذوقه و سوخت را به شناورهای صیادی تحویل می‌دهند، پرسنل را جابه‌جا می‌کنند و پس از تحویل گیری صید باز می‌گردند.

وی در ادامه اظهار داشت: با استفاده از این شناورها میزان صید 35 درصد افزایش خواهد يافت و در میزان سوخت نیز 30 درصد صرفه‌جویی می‌شود. گلشنی در ادامه به هدف از ساخت این شناورها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوزهای صید در اقیانوس هند دو ماه است و صیادان باید پس از این مدت از صید بازگردند و ما نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم قصد داریم با استفاده از شناورهای پشتیبان کاری کنیم که این فرصت دوماهه از دست نرود. وی در پایان گفت: همان‌گونه که اشاره شد این شناورها با حمایت‌های مالی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مدت 2 سال ساخته می‌شود که 20 تا 25 درصد سهم آورده مالک خواهد بود.



  کد خبر : 205
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :